5 april 2008

Wedding..

Har varit nåra stycken som
frågat om mitt och Josh's
bröllop.. Så here's how it went
down. När mitt turistvisum
gick ut och det var dags att
börja tänka på 'greencard'
så var enklaste vägen ut:
BRÖLLOP.

Så för att göra allt så smidigt som möjligt
tog vi en helg i Las Vegas och gifte oss i
en drive trough.. romantiskt
lr vadå ;) När bröllopet var
överstökat så började vi planera
ett 'riktigt' bröllop.. Bokade in
oss för bröllop på Zakynthos i
Grekland. Vi pratade jättemycke
om var bröllopet skulle va. Sverige?
USA? Nån annanstans? Och kom fram
till att det vi hade 'gemensamt' var
Grekland, eftersom det var där vi
träffades.

Skickade ut prel.inbjudningar.. och
blev jättebesvikna när nästan alla
tackade NEJ. Funderade på att ha
ett litet intimt bröllop med bara
våra familjer ist. Men efter mycket
om och men så bestämde vi oss för
att skjuta på det. Bröllopet var
planerat till Maj 2007, och vi hade
bestämt oss för att försöka bli gravida
efter det. Eftersom det inte blev
nåt bröllop så va jag inställd på att
Josh skulle vilja vänta med barn.
Men till min förvåning så sa han
att vi kunde börja försöka i Maj iaf :)


Jag hann köpa klänning och allt innan vi bestämde
oss för att inte ha nåt bröllop.. Så här ser den ut :)
Mamma tog kort när dom va o hälsa på..

Jag tycker om klänningen.. men när vi väl
gifter oss så kommer jag nog köpa en annan.
Släpet är så himla låååångt och om vi gifter
oss i Grekland som vi pratat om så blir den
nog lite svår att gå i.

Klänningen är uppsydd efter mina mått
i Kina :) Och gick på ca. 700kr på Ebay..
så inte direkt som jag kastar pengarna i
sjön om den inte kommer till användning..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vad snällt av dig! Då kanske jag ska pröva att beställa ett par skor då. :)

T e s s i. sa...

men du, förlåt om jag är nyfiken med alla frågor, men vad hände med ditt uppehållstillstånd eftersom ni inte gifte er ? fina namn ni har.

Madde sa...

tessi: Jo men vi gifte oss ju i Las Vegas :-) Bara jag och Josh i bilen i en drive trough kyrka. Vi kunde ha gjort det borgligt, dvs gått ner till the city hall och fått vårt marriage license där. Men jag tyckte det va lite roligare och 'romantiskt' att göra det i Las Vegas. Man går ner till the city hall, får ett papper, pappret tar man med till stället där man vill gifta sig (i vegas finns dt ju några att välja på) och vigselförättaren skriver på pappren a åt er. Å sen är man klar. Med 'riktigt' bröllop menar jag gäster, klänning, mottagning och allt sånt som hör till. Men ett 'riktigt' äktenskap har vi iaf och jag har haft mitt greencard i lite över ett år.

Anonym sa...

Hej, jag bara undrar en sak. Hur lång är du? :) Du ser ganska liten ut, och då måste det vara tungt med en sån stor mage. fast tyycker faktiskt det är fint med gravida kvinnor! :)

Madde sa...

anonym: Jag är 1.66.. Så rätt 'normal':) Men magen är jättetung.. jag kan tex inte ligga på rygg, för då blir jag svimmfärdig och benen gör ont och är svullna pga all påfrestning när jag går längre sträckor.. Men jaja, snart är dt över :)

Anonym sa...

tack for kommentarerna :) intressant historia det dar! mitt visum gar ut i juni nasta ar, sa vi far val se vad som hander da.. kanske blir nan liknande drive-in-historia, vem vet, haha :D

baby