10 september 2008

Redan onsdag :)

Redan onsdag.. tiden flyger fram
känns det som. Igår va jag och
Abbie på Albertson's (mataffär) och
Trader Joes (också mataffär).
Köpte lite grejjer som vi inte hitta
förra veckan. Blev lite grejjer till
thai- och indiska rätter. Ja tycker
om att laga mat o att pröva nya grejjer,
men de har blivit så avancerat att
laga mat nu när man har en liten en
som ska underhållas dygnet runt.
Men ja försöker iaf.. vägrar att laga
'färdiga rätter' som man bara värmer.
Inte varje dag iaf ;)

Iaf så va Abigail jätteduktig igår..
satt så fint i baksätet och va inte
lessen nånting när vi va på affärerna.

På kvällen åt vi midda, åkte till Wal Mart
för att köpa en sladd till vår apple TV och
fotoalbum + ramar. När vi kom hem
va vi en snabbis till poolen för
att kvällsdopp :) Abbie somna nästan
direkt när vi kom hem.. sen vid 12 väckte
jag henne o gav henne mera mat. Ett tips
ja fått av min kompis Linda. Och det verka
fungera, för Abbie sov nästan hela natten.
Vakna till å fick nappen o somna om 2ggr,
men hon behövde inte matas lr nåt.
Jätteskönt :)

Idag har ja inte gjort nå spec. Va på långpromenad,
tvätta nåra omgångar tvätt, skurat i köket.. å inge mer.
Abbie har varit vaken sen kl8 imorse (nu e den 3) och
hon har totalvägrat att somna.. tills nu. Hoppas hon
sover 1tim lr 2.

Jaja, nu måste ja plocka grejjer ur torktumlaren.
Puss for now.

PS: Ja sitter o kollar på kostymer till Halloween till
Abbie. Finns så mycke gullit. Va tycker DU hon
ska klä ut sig till?!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja visst fungerar det, UNDERBART. Engla sover mindre o mindre numera. Jag försöker göra så att hon får en hel flaska välling eller portion gröt på morronen, sen lägger jag henne - hon skriker förstås men efter 10 min så somnar hon utmattad o sover kanske 2 timmar eller så. o så får hon lunch o leker o sover 1 timme på eftermiddagen äter leker äter sover för kvällen o så väcker jag henne vid 11 numera. Skönt att få in rutiner. Fast maten tycker jag fortfarande är svår att planera. Asså jag har fått en bok från semper som har gett tips på en 8-mån meny men det är liksom mat hela tiden 6 mål om dagen. Jag fick inte det att funka för då hinner hon ju inte sova tillräckligt. Så var jag hos BVC o hon gav mig stora boken om barn-GRATIS TACKAR! och där står det precis det jag gjort allså 3-4 mål om dagen och sova emellan "barn ska inte småäta hela tiden för då orkar de inte de 3 viktigast målen nämligen frukost, lunch o middag, det är bättre att de äter ordentligt då o sover o leker mellan måltiderna, alltså inte äta" precis det jag har försökt göra, tack säger jag bara!
Måste köpa skor till lillfisen tyckte BVC så hon lär sig att stå ordentligt på fötterna o så att hon inte halkar förstås, måste oxå köpa säkerhetsgrejjer till hemmet, hmmm mkt i huvudet nu! Hoppas du har det bra, saknar min vän!
Kram från oss

baby