4 juni 2008

Pjuu..

.. äntligen har ja lite tid för mig själv :)
Så tänkte att ja skulle uppdatera er
om va vi haft för oss senaste dagarna.

I lördags hade vi grillfest med Angela
Adam Billy och Deb. Abbie skötte sig
jättebra och va så gosig och snäll
när alla va här. Av nån anledning
så är hon jättelugn och tyst när det
är främlingar här i huset.. men såklart
skiker hon tills hon blir blå
när alla åkt hem. Va samma sak när
vi va hos Jeanette o Sonny för nån vecka
sen, hon va världens snällaste.
Men när vi kom hem.. omg.. värsta
natten sen hon föddes typ :/
Jenatte fick ju som sagt barn idag,
så hon va höggravid när ja såg henne.
Angela har BF 23 juli.. så båda har sagt:
'ohh ja hoppas min bebis är lika snäll
och lugn som Abigail..' hahaha.. om
dom bara visste ;)

Igår tog vi med Abbie till vår pediatrician igen.
När vi va där i fredas så sa hon nämligen att
hennes blöja luktade starkt, och det kunde va
tecken på en infektion. Hon va rätt gnällig
i helgen (förutom de timmar vi hade besök på
lördan hrm), och hon har inte sovit nånting
på nåra dar.. så vi tänkte att de e lika bra att
kolla så de inte e nå fel. Doktorn sa att allt
såg bra ut.. men dom tog urinprov på henne
*gahh* med en kateter.. gu va ja tyckte
synd om henne! :( Börja nästan grina ja
me för ja kände mig så elak..
Men.. kände att att det är bäst att ta
det säkra före det osäkra liksom.

På lördag ska vi på babyshower för angela
uppe i Beverly Hills. Adam driver
Bevery Hills tennis Club, och en av hans
klienter ska ha showern i sitt hus.
Tydligen nåt super-mansion uppe
i Beverly Hills. Ska bli roligt..
även fast ja tycker de fortfarande
e lite jobbigt att va iväg hela dan
de Abbie. Men jaja, de blir nog skojj..
Måste till babies'r'us och köpa
present imorrn lr på fre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men vet du, det ser värre ut än det känns.

Jag sätter katetrar på "mina" på jobbet och det känns inte.

Dessutom fick jag tömmas med kateter på förlossningen och det känndes inte ett smack :)

Madde sa...

Jag tömdes också under min förlossning, men ja hade ju EDA så ja kände inte ett smack där nere haha. Även om det kanske inte gör speciellt ont så tycker man ju synd om henne, eftersom hon inte vet va som händer. 3pers som håller fast henne på bortet och en slang upp i peepeen. Stackarn :( Måste dessutom göra om alltihoppa imorrn, för dom fick inte tillräckligt med urin sist. Oh känner mig så elak när man står breve o kollar på :(

baby