26 juni 2008

Grrr..

Måste skriva av mig lite granna...
Jag har ju gått ner rätt mycke sen
Abbie föddes.. visst, ja har nästan 10kg
kvar.. ja vet de. Men är ändå stolt att ja
gått ner typ 17 redan. Iaf så får Josh mig
att må så dålit över min vikt.

När ja va gravid åt ja ganska mycke
onyttigt på slutet.. kändes så hopplöst
och ett kilo mer lr mindre kändes inte som
de spelade så stor roll i det stora hela
liksom. Men sen förlossningen
har ja försökt äta bättre, dricker inte läsk
å äter inte alls lika mycke godis och annat
onyttigt som ja gjorde förut.

Hur som helst så är Josh efter mig jätte
mycke.. Micke köpte M'n'M's igår och
ja skulle ta nåra stycken, då tar Josh
påsen och säger: 'You don't need that!'
och ja fick inte äta nåra. Han har gjort
de nåra ggr senaste veckorna..
Om ja vill ha ett glas läsk så suckar
han å säger att ja bara ska dricka vatten.
Innan vi åkte till restaurangen ikväll
så prata vi om va vi ville äta.
Ja sa att vi måste äta efterrätt eftersom
micke fyller år. Och han sa att ja
inte skulle få nån efterrätt..
'You shouldn't eat stuff like that'.

Han får mig att känna mig som
värdens fetto :( Ja får jätte dåligt samvete
å skäms så över hur ja ser ut.. Suck.
Ja vill gå ner mer i vikt, men ja tycker
ja ser okej ut för att precis fått barn.
Och somsagt så äter ja inte alls onyttigt.
Är väl nån ggn i veckan som ja äter nån
godisbit lr dricker en läsk (och då e de
alltid light). Han tycker väl bara
att han är snäll.. men sättet han säger
saker o ting får mig bara att må dålit.

Blä..blir så lessen.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Men Grr!! Hade Dino sagt något ens i närheten hade han inte haft några tänder kvar. Som om man inte själv är medveten om varenda liten valk som det är!?
Nä, fy, vilket bad manners!!

Jag menar du är ju 1000ggr snyggare än han, och han har väl knappast fött barn, så vad ska han skylla på?

Madde sa...

Tack :) Och som ja skrivit tidigare i bloggen så har jag haft/har ätstörningar o ja tänker jättemycke på min vikt och hur ja ser ut. Mådde skit över att ja gick upp så mycke under graviditeten, men de berodde mest på att ja inte fick träna nåt sista 3månaderna plus en himla massa vatten-vikt. Eftersom han vet att jag har en 'sjukdom' så borde han ju visa lite mer hänsyn och tänka lite mer på va han säger.. Ett riktigt pucko e han iblan :(

Anonym sa...

heej!
jag gick oxå upp 25 kilo..och gått ner 15 av dem..STRONGT! jag menar våra bebisar är ju faktiskt bara 2 månader..det tar tid..och som du säger..du äter inte lika mycket skräp som innan..du ska heller inte sluta äta godis eller liknande..bara trappa ner..och du ska se att dem dem 10 kilona försvinner med preomnixer och bättre kost det tar tid..jag är oxå sjutk deppad över vikt och hela tjolaahbalooa grajjen ..du ska absolut inte få dåligt samvete...snart är du slim igen med eller utan lite m´n m´s i kroppen..;)..
Stå på dig..
Kraaam!

Anonym sa...

Usch, jag skulle bli jättesårad om min man sa något sådant. Vad säger du till honom då? Ser att du skrivit att du haft/har ätstöringar, det gör ju saken ännu värre tycker jag. Att han sitter och påpekar vad du bör och inte bör äta. Tycker du är JÄTTEFIN, och det säger jag bara inte. Jag tycker verkligen det!
Jag har fött två barn och efter första mådde jag skit. Hela ens kropp förändras, allt förändras. Visst har jag lyckats gå ner alla grav.kilon men det är ändå väldigt känsligt ämne. Man är ju inte lika fast i hullet så att säga.
Nej ta ett ordentligt snack med honom och säg som du känner om du inte redan gjort det. Sådär beter man sig bara inte. Och gör han det för att vara "snäll" så finns det smidigare sätt att säga det på.

Anonym sa...

Lyssna nu Madde.
Bästa tiden är när man är gravid och iallafall 1 år efter att man fött barn. Man får vara barn själv!
När man ammar och pumpar förlorar man 500 kalorier om dagen! 500!
självklart ska man inte trycka i sig 2 portioner av allt bara därför, men man måste få unna sig saker ibland för att tycka att det är roligt att se vikten rasa på vågen sen.

Abbie är inte alls gammal och du ser så jävla fräsh ut för att vara mamma :)

Be josh komma tillbaka med sitt skitsnack när han själv fött barn!

Ta hand om dig och ta en kaka.

Anonym sa...

Vet din man om att du har haft ätstörningar?
Tala om för honom att du verkligen inte mår bra av att han säger sånt!

Catarina, Jonas, Elsa och Ebbe sa...

Åååh! Jag skulle då gett honom en snyting! Och så skulle jag ätit bara för att! Och sedan hade jag klappat honom på magen och sagt något i stil med: Jaa, du kanske skulle börja tänka efter själv! Jag har iafl just fött barn; Vad är din ursäkt?

Såå taskigt!

Sånt där hjälper ju inte om man har tidigare problem med ätstörning osv..
Tycker absolut inte att du ska tolerera sånt!!
Du är ju superfin! Och för att just fått barn är du ju otroligt smal! Och ska inte ta åt dig av sånt!

Om jag hade varit du, så hade jag sagt att: om du säger sånt så kanske jag skulle åkt själv till SWE och han fått stanna hemma..

Nä, sånt där gör mig enormt arg!! Han är ju tillsammans med dig, och ska acceptera dig för den du är!!

Sköt om er och tänk på att du är superfin!!

*kramis*

Camilla sa...

Blir ocksa skitarg nar jag laser det dar, sana kommentarer vill man inte hora efter man fatt barn. Jag tycker du ser riktigt bra ut, you go girl!!!

Anonym sa...

Oroa dig inte över vad han säger. Han borde älska dig utan några som helst villkor. Det är ju helt naturligt att gå upp i vikt under graviditeten och det kommer ta ett tag att få bort det. Och du ser inte fet ut, du ser väldigt mager ut så lyssna på oss istället. Jag tror ingen kan riktigt få tillbaka till normalt efter att ha fått barn, om man nu inte betalar för att det ska hända. Du är het! :)

Anonym sa...

Nämen vad taskigt av honom! Jag tycker att du ser jättesnygg ut. Det var ju inte så längesedan du födde. Det tar ett litet tag att gå ner i vikt och lite godsaker måste man få unna sig ibland. Säg till honom att sköta sitt och så får du sköta ditt.

Anonym sa...

Usch så taskigt av honom. Jag är glad över att min sambo inte sa nåt sånt efter min grav. Man mådde ju redan skit av att ha så många kilos övervikt (jag har fortfaranade inte gått ner allt o lillan e 2!!) Det var mest jag som kommenterade det själv, behövde väl lite bekräftelse på att man inte såg helt blobbig ut!!!!Han sa att han tyckte jag var fin ändå :) Tycker du ska säga ifrån på skarpen. Man ska inte behöva höra sånt, det kvittar hur man än ser ut. Du är värd bättre än så :)

Anonym sa...

Men fy vad elak han är! Hade min sambo sagt något sånt så hade jag sagt att passar det inte vet du var dörren är. Stå på dig å säg åt han att du inte tollererar det!

Hanne sa...

Det var ikke noe snilt, stakkars deg... Det er jo ikke så lenge siden du har født, dessuten ser du fab ut:) Du har jo også gått ned masse allerede! Ikke tenke på det, jeg synes at du er veldig søt og fin:)

Klem!

Anonym sa...

Du ar ju jattesnygg ju! Kan ju inte fatta att du nyligen fatt barn!!! Dessutom ar det ju battre att lata viktnedgangen fa ta lite tid... Nej, sta pa dig du. Lite gott maste man unna sig ibland, annars blir livet bra trakigt!

Anonym sa...

Du är sååå fin och jättesöt tycker jag, var STOLT över att vara så FAB och snygg fast du nyss varit gravid i 9 månader och genomgått en förlossning. Otroligt okänsligt av honom att säga sånt tycker jag, du har ju faktiskt burit HANS barn också. Försök att ignorera hans kommentarer eller helt enkelt tala om att du inte accepterar dem. Säg att du blir sårad och att du inte mår bra av dem. Han ska respektera och älska dig för den du är (och vara J****IGT glad att han har en sådan hot woman by his side)!!! :o)
Kram på dig

Anonym sa...

Shit, jag lackar bara jag laser d....fy fan! Klipp till sla tillbaks....Typisk amerikanska killar/ man....makt makt makt! Bry dig inte, du e fin som du e..

Anonym sa...

Du är ju världens fräschaste småbarnsmamma ;-) Ska inte du få äta så ska inte han få äta.. ha de bra! Kram från Hanna i Ludvika

Anonym sa...

Madde: Josh är väl inte så jäkla smal heller direkt. Hm. Karlar och deras manners.

Anonym sa...

eh Josh är ju inte direkt den slimmade typen så han har väl ingen rätt att säga något sådant, han kommer aldrig att kunna hitta någon som ser lika bra ut som dig så jag tycker han ska tänka efter innan han öppnar munnen.

baby