7 april 2008

Studenten..



Känns helt otroligt att det gått
5år sedan jag tog studenten.
Känns ju som det va igår ;)

Tyvärr har ja inte spec. bra kontakt
med min gamla klass. Pratar me varandra
på Facebook å sådär.. å vi träffas ju inte
direkt mer nu när jag bor utomlands.
Min bästa kompis under gymn. va Susanna
(på lilla bilden me mig).. Gjorde de mesta i
skolan tillsammans, gick ut på krogen och
dansa fram på småtimmarna, fick
våra hjärtan krossade och allt annat som
hör till gymnasietiden :) Direkt efter gymn
flytta hon till Spanien.. och blev kvar där ett
bra tag. Hon träffa en kille och dom
flytta sedan upp till sverige tillsammans.

Senast vi träffades va hösten 2004(!).
Känns helt sjukt att vi inte träffats på
så lång tid.. Speciellt när vi spenderade
istortsett varenda dag under 3års tid
tillsammans.. Lite tråkigt tycker ja..

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det brukar bli så när man flyttar utomlands.....
Jag har bara kontakt men 2 av min a"gamla" vänner i Sverige. :-(

Madde sa...

Jag har kontakt med rätt många fr. sverige.. men dt är nåra st som jag verkligen är förvånad över att de aldrig hör av sig. Jag mailar o så, men får aldrig svar. Sen när jag väl är 'hemma' så är det 'JIPPIE MADDE E HÄR'.. fast dom inte 'orkat' höra av sig på kanske 1.5år(!). Känns som att man blir 'bortglömd' liksom.. vilket jag förstår på sätt o vis. Men man vill ju ändå försöka hålla kontakt via telefon o mail.

Madde sa...

.. en annan sak jag är jättebesviken över är att INGEN av mina kompisar varit här och hälsat på. Fast 4-5 stycken tjatat om att: 'nästa sommar DÅ ska jag verkligen komma' lr 'när jag får min nästa lön ska ja börja spara pengar'. Får se om nån nånsin kommer komma över :/

Anonym sa...

Ja du...jag vet inte HUR många gånger jag har fått höra; "Nästa år så kommer vi/jag och hälsar på dig!"
Men efter 3 år så har fortfarande ingen kommit hit...
:-(
Blir så besviken.....

Kanske är det som min man brukar säga;
"Out of sight--Out of mind".
Det känns så iallafall.......

Anonym sa...

åååh...jag tar studenten till sommaren..längtar

Madde sa...

sandra: Förstår det.. Studentdagen var en av de roligaste dagarna i mitt liv. Så NJUT och drick inte FÖR mycke skumpa.. dagen är låååång ;)

Anonym sa...

Min fråga var "borttagen"? :-(

Madde sa...

anna: Nae..?! Godkänner alla kommentarer (nästan alla iaf). Kanske blev nå fel när du skicka, fråga igen :)

Madde sa...

Jag gick media programmet med Grafisk inrikting. Hade alla media klasser med min 'lilla' klass och alla övriga klasser hade vi tillsammans med en annan mediaklass.

baby