17 mars 2008

Woops


Hahaha.. lite skillnad lr hur :D ??
Första bilden är tagen veckan
innan jag fick veta att jag va gravid (så på denna
bild är jag ca.3-4 veckor).. Andra bilden är tagen
idag (34+4).

Idag ska vi till BB på child-birth-class igen.
Om imorrn ska ja på non-stress-test och
sen ska ja träffa min OB. Imorrn är första
ggn dom kommer kolla mitt cervix för att
se om jag börjat öppna mig å sådär.
Spääääännande :-)

Jag är med i en April tråd på Familjeliv och
där har det redan tittat ut 5 bebisar..!!
Bara för att alla i tråden får tidigare så kommer
väl jag få ta smällen och va den som går över
med 2 veckor. Iofs så har jag hört att min mottagning
och OB oftast sätter igång dig om du går 7 dagar över
BF. Så vi får se om det blir April lr Maj bebis :)

Nu ska ja till affären och köpa vatten..
Så tjingtjing for now..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj kollar dom sån´t hos er? Låter lite läskigt ur svensk synvinkel, här vill dom ju inte in o pilla i förväg (infektionsrisker) men spännande att få veta.
Tycker även det är kul att läsa din blogg o se hur det skiljer sig.
Lycka till!

Madde sa...

I vecka 35 (som jag är i nu) kollar dom efter GBS och sen från v.36 kollar dom 1ggn i veckan om man är dilated (=öppen).. För ofta kan man ju va öppen 1-2cm ett tag innan förlossningen sätter igång, och det är sånt dom vill ha koll på antar jag. När man kommer in på förlossningen så frågar dom även hur öppen man va på sitt sista OB besök så dom vet om man öppnats mer sen sista besöket hos doktorn..

baby